perjantai 11. lokakuuta 2013

TAITEILIJAN TUNNUSTUS

Taiteilija luomistyössään...
En minä heitä tehnyt,
he tekivät minut.
Ei olisi minua ilman äitiäni
jonka verellä ja maidolla minut valeltiin
                                   heimon pojaksi
ei olisi minua ilman suurta salaista henkeä
joka painoi minuun elämäntahdon
kukkivan sinetin.
Ilman käärmepukuista tietoa ei minua olisi,
se houkuttaa ja välkkyy
syvempänä kuin syvin metsä,
ja miten olisin päässyt
ilman venettä
vedenalaisten virtojen
            ja vaelluskalojen maahan?

Ei olisi minua ilman sitä näkyä
joka leimahti vainotun hirven silmissä
hetkeä ennen kuin se hyppäsi jyrkänteeltä.
Koko elämäni olen etsivä
sitä minkä se näki
           koko elämäni
           kunnes löydän
ja siksi piirsin hirven
kunniapaikalle kallioon
ja kruunun sille,
           voittajan punaisen kruunun.

Värähtää kallio
puhumattoman äänestä,
näkemättömän katseesta
kivi kipinöi.
Aika sulkeutuu yli.
Olen kalliossa
            sisällä, en poissa
he minussa kaikki
           ja jatkuu sietämätön toivo
           jatkuu elämä


- EEVA TIKKA - 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Tällä Eeva Tikan runosikermällä toivotan teille, hyvät lukijani, oikein antoisaa ja hyvää viikonloppua!
                     Aili-mummo

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

♥ Kiitos kommentistasi ♥