lauantai 14. syyskuuta 2013

Ruusu korvan takana

Kuva: Leo Karppanen.

Onni, kerro minulle,
jos tulet, mistä minä
sinut tunnen?
Onko sinulla ruusu korvan takana?
Silmissä kolme valtamerta, huulilla
kuuden kevään linnut ja naurulle tuoksuvat tuulet?
Onni, jos minä nukun, herätä minut,
ravistele tyhjäksi minun surujeni pähkinäpuu.
Onni, kun se saapuu se kantaa suurta säkkiä sylissään.
Siihen se minun murheeni kätkee kaikki, virran
                                                     vietäväksi heittää.

- TOMMY TABERMANN -

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Tällä Tommy Tabermanin runolla toivotan kaikille lukijoilleni, oikein hyvää ja kaunista viikonloppua!
                   Aili-mummo

2 kommenttia:

  1. Kiitos runosta. Jotenkin minusta ei sopinut tuo viimeisin lause. Olisin muuttanut sitä hiukan...ehkä... Onni, kätke kaikki murheeni säkkiisi,
    ne virran vietäväksi heitä...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Mai!

      En uskalla muuttaa kirjailijan omia sanoja, kirjoitan kaikki niin kuin ne on kirjoitettu:)

      Muuten, hyvä ehdotus tuo sinun tekemäsi, ei ainakaan huonompi kuin Tommyn.☺

      Poista

♥ Kiitos kommentistasi ♥